Frank en Janneke naar de USA.

Dag 14: San Simeon – Santa Monica (LA)

Happy Birthday!! Frank is vandaag jarig. Nu wil het toeval dat we totaal geen ontvangst hadden met onze mobieltjes in ons hotel in San Simeon. Dus er kwamen géén sms-jes! Haha.

Maar goed, na ons 'Continental Breakfast', gingen we richting Hearst Castle. Hearst Castle is een (zeg maar gerust) paleis geweest van William Hearst. Een rijke mediamagnaat welke leefde ronde dertiger jaren in de vorige eeuw. Niet normaal dat huis. Eerst een oprijlaan van zo'n 5 km, alles van marmer, de duurste schilderijen, een complete bioscoop (ja, toen al) in huis, buitenzwembad met alles van marmer, een binnenzwembad met goud verwerkt in de tegeltjes op de grond, etc,etc. Echt heel apart om te zien.

Rond het middag uur hebben we een tussenstopje gemaakt in Santa Barbara, ook erg leuk om te zien dit bekende plaatsje.

Daarna hebben we onze toch weer voortgezet richting LA. Het begint al meteen drukker te worden op de snelweg.We gaan van 2-baans naar 4 en soms 5. Weet je dat je hier gewoon links én rechts kunt inhalen? Haha, daar maken we flink gebruik van trouwens! En toen......zagen we weer een Outlet Shopping Mall. Met daarin.....een Uggs outlet winkel!. Dus meteen er naartoe . Maar het was idd een outlet winkel. Hier zag je dus de 'mindere goden'. Janneke heeft toch wat slippers gevonden en wat sleutelhangers.

Een uurtje (en na een bezoekje aan Calvin Klein) ging de toch verder naar Santa Monica. Gelukkig mogen we gebruik maken van de Carpool strook op de snelweg (bij 2 of meer mensen) dus we kunnen flink doorrijden. Uiteindelijk kwamen we bij ons hotel aan. Haha, wat een decadente tent is dit. Er stond een rijtje van 6 kerels klaar die je tassen uit de auto laden en je auto wegzetten (valet parking) en eentje brengt de spullen (9 tassen in totaal) naar je kamer (en wacht op de tip). Nadat we eerst even op de kamer geweest zijn (grote plasma, uitzicht op zee op 7e verdieping, allemaal gezichtsverzorgingsproducten op de badkamer, volledig gevulde mini-bar, 2 luxe ochtendjassen met slippers, etc,etc ) gingen we beneden even het hotel bekijken. Leek wel of heel de Rotary club was neergestreken in ons hotel. Haha, bij het zwembad kon je eten in grote luxe fauteuils . Dit was dus een hotel voor de high society. We besloten om maar even naar de pier te gaan om te kijken of we daar wat konden eten. Uiteindelijk was ik nog steeds jarig dus gingen we toch maar eten in ons hotel, flesje wijn erbij, lekker hapje, dus wat kon er nog misgaan. Toen naar ons bedje.

F en J.

Guus