Frank en Janneke naar de USA.

Dag 11+12: 1/2 september: San Francisco

Dinsdag was echt een shopdag. We waren weer vroeg wakker maar zijn lekker in bed blijven liggen. Daarna lekker wat croissants gegeten en toen de (welbekende) tram genomen naar Union Square. Wat een leuke winkelstad is SF. Nadat we van de tram gestapt waren gingen we eerst naar de Uggs winkel. Even rondgelopen en natuurlijk een paar gekocht; Voor Frank!! Natuurlijk niet van die laarzen maar sneakers. De tas konden we laten staan zodat we er niet de hele tijd mee hoefde te lopen. Daarna richting Macy's. Wat is die winkel toch groot! Bijna had Janneke daar weer een horloge gekocht maar ze kon zichzelf nog net inhouden. Toen nog even naar de Apple Store, Bloomingdale's en Abercrombie & Fitch. Hier natuurlijk wel wat gekocht. Leuke kleding hebben ze hier. Tussendoor nog lekker aan een wijntje gezeten op Union Square. En langszamerhand ging de dag weer voorbij dus we namen de tram weer terug naar het hotel (vlak bij Fisherman's Warf). Daarna een lekkere BBQ gehad in ons hotelrestaurant. Lekker Lekker. En toen weer ons bedje in.

Woensdag was het Alcatraz dag! Om 9 uur de boot genomen naar deze oude gevangenis. Toch wel apart om te zien waar Al Capone gevangen gezeten heeft. Bij de cellen kregen we een headset op waarin (in het Nederlands) verhalen verteld werden. Dit maakte het nog leuker. Rond het middaguur hadden we het wel gezien en namen we de boot terug naar SF. Weer een Clamshouder gehad (een broodje met een soort soep erin) als lunch. Daarna heeft Janneke nog een voetbehandeling gehad. Toen we daar klaar waren hebben we even de auto gepakt en zijn naar Berkeley gereden. De bekende Universiteit van Californië. Best wel grappig om daar ff rond te lopen. Daarna nog ff naar de zee gereden. Er kwamen toevallig ook nog wat dolfijnen vlak bij de kust voorbij. Erg mooi om te zien.

Daarna weer terug naar het hotel. Hebben toen weer in het restaurant van het hotel gegeten en zijn toen vroeg gaan slapen (het zijn toch zware dagen). Morgen weer vroeg op. SF zit erop.

Gr

Frank

totje schrijft

de reistassen raken langzaamaan vol!!

nike shox

lol ! very good ! thank you !