Frank en Janneke naar de USA.

30/31 augustus; Mammoth Lakes - Yosemity - Manteca + Manteca - San Francisco

Dag 9: 30 augustus: Mammoth Lake - Yosemity Park - Manteca

Zo, we hebben goed geslapen en zijn vroeg opgestaan. Snel naar de bakker geweest (toevallig hadden ze in Mammoth Lakes ook een Nederlandse bakker). Dus wat ontbijt gehad en snel naar Yosemity Park gereden. Na een uur bereikten we de Tioga Pass. Dit is aan de oostkant van het park. Wat een geweldig mooie rit was dat. Helaas hebben we wel de vaart erin moeten houden. Er zijn nml grote branden gaande in dit park waardoor bepaalde wegen afgesloten zijn. Wij dachten dus ook dag onze uitgang van het park was afgesloten waardoor we dus flink zouden moeten omrijden naar ons volgende hotel.

Maar, het was dus anders. De site is dus niet helemaal uptodate geweest, erg vervelend. Om dus vanaf Tioga Pass naar Yosemity Valley te komen moesten we een rit doen van 4,5 uur.......... Baas J. wilde dit dus dan doen we dit maar, haha. Maar gelukkig is dit niet voor niets geweest. De rit was zwaar maar het uitzicht geweldig. Was een geweldig park is dit. De volgende keer blijven we hier overnachten, absoluut. Naast al het natuurschoon hebben we natuurlijk ook de blus-heli's in actie gezien en, op afstand, de vuurhaarden. Erg indrukwekkend. Aangezien ons hotel nog zo'n 150 buiten Yosemity Park lag, checkten we dus pas om half 10 in in ons hotel. Maar we hadden wel lekker gegeten bij Applebee's.

Dag 10: 31 augustus: Manteca - San Francisco

Vanochtend waren we weer vroeg wakker. Er zat ontbijt bij dit hotel dus zijn we lekker gaan ontbijten. Koffers weer gepakt, koelbox weer volgegooid met ijs en op naar SAN FRANCISCO!!

We kwamen, na ongeveer 1,5 uur rijden, San Francisco binnen via de Bay Bridge. De skyline was al op verre afstand te zien. Net als de mist! Het is hier koud. 3 dgn eerder heb je nog temperaturen van 50 grd, nu zitten we met 16 grd!

Deze stad is totaal anders dan hetgeen we gezien hebben tot nu toe. Het lijkt wel een Europese stad. Heel apart om te zien. Het doet je totaal niet aan Amerika denken, zo ander. We mochten gelukkig al om 11 uur inchecken, normaal gesproken pas na 14 uur. Dus koffers gedropt in onze supermooie kamer (voor 3 nachten). We hebben toen de auto gepakt en zijn wat gaan rondrijden. Wat een mooie stad is SF. Meteen de Golden Gate Bridge maar opgegaan. Daarna de auto even aan de kant gezet om wat leuke kiekjes te maken van de Golden Gate. We hebben daar nog ff staan te kletsen met een ander Nederlands stel. Zij hadden een camper gehuurd en reden van Camping naar Camping. Uiteraard even de camper van binnen bekenen. Zag er leuk uit.....wie weet.

Daarna weer richting hotel gereden. Auto geparkeerd in een parkeergarage. En naar Fisherman's Warf gelopen. Een gezellige pier is dit met allemaal leuke winkeltjes. Allemaal erg netjes. En natuurlijk een beoek gebracht aan de zeehonden die hier altijd liggen. Erg apart om te zien. Daarna een lokale lekkernij gegeten (een hard broodje met een soort soep erin). Nog een Levi's gekocht voor Frank voor een prikkie en toen weer lekker naar hotel . Nog ff aan de bar gehangen om vervolgens naar ons bedje te gaan (Janneke om te slapen en ik om een verslag te maken).

Grt.

Frank

Ruth

Wat leuk deze site. Ik kan hier op mijn werk alleen geen foto's zien dus ik ga thuis snel kijken. Heel veel plezier daar, een hele fijne vakantie! Liefs Jm, Ruth, Roan en Jens