Frank en Janneke naar de USA.

Dag 5/6/7: Verblijf Las Vegas – Stovepipe Wells (Death Valley)

Dag 5/6/7: 26 t/m 28 augustus: Verblijf Las Vegas - Stovepipe Wells (Death Valley)

Hallo, daar zijn we weer. Na enkele dagen niets gedaan te hebben werd het weer eens tijd voor een update. Internet in Vegas ging wat moeilijk (lees: je moest betalen). Nu zitten we midden in de woestijn en we plukken gewoon een gratis signaal uit de lucht, geweldig.

Nou, wat hebben we allemaal gedaan.

Las Vegas was gewoon GEWELDIG. Wat een vakantie-oord is dat. We waren wild van New York maar Las Vegas komt hier echt dichtbij. Die hotels......de ene is nog groter en uitgebreider dan de andere.

Bij de een is een achtbaan binnen gebouwd, de ander heeft Venetie nagemaakt (met echte Gondeliers), de ander heeft weer Rome nagebouwd met een complete winkelstraat erin en bij de ander is er om het uur een 'regenshow' binnen het (overdekte) winkelcentrum. En dan die casino's. Je ligt helemaal dubbel. 's-Morgens om 9 uur hangen ze al achter de trekkast. Ons Planet Hollywood had een afdeling 'Pleasure Pit'. Hier staan dus croupiers (dames) in lingerie. En ze zijn allemaal bij de plastische chirurg geweest...... Frank heeft hier maar niet gespeeld. Hij zou teveel afgeleid worden.

En dan dat licht 's-avonds op de Strip. Dat gebruikt Helmond nog niet in 1 week. Maar wel erg mooi om te zien. Gelukkig zaten we met ons hotel in het midden van de Strip dus de ene avond gingen we naar het zuiden, de volgende naar het noorden. Shoppen in Casino's gaat ook goed...... Ik zeg 1 ding: Ugg!!

We zijn ook nog wezen winkelen in een Outlet Store. Hier ga je tenminste met een volle tas met Tommie Hilfiger spullen naar buiten......voor € 80,=! Moet je in NL eens proberen. Maar overdag shoppen valt niet mee terwijl het 43 graden is... Janneke werd er op een gegeven moment dus echt ziek van. Die is toen maar ff gaan slapen op de hotelkamer. Frank moest toen maar even het casino in...

Buiten een ontbijtbuffet hebben we niets gewonnen helaas. Wel grotendeels ons geld natuurlijk terugverdient. 3 dagen Vegas was eigenlijk te kort. Maar ik denk dat we hier echt nog wel een keer terug gaan komen. Denken? Ik weet het wel zeker!

Vandaag, vrijdag, zijn we vertrokken uit Vegas richting ons volgend adres; Stovepipe Wells. Dit is in Death Valley, het laagste punt op het Westelijk Halfrond. Dit betekent dus HOGE TEMPERATUREN. Dus het is maar goed dat we flink wat water en ijs (je vind trouwens in elk hotel ijsmachines waar je gratis ijs uit kunt halen) hebben ingeslagen. Death Valley is dus echt iets apart. Temperatuur gaat richting de 50 graden (!). Dus je hebt eigenlijk bijne de hele tijd een flesje water vast om te drinken. Het is maar goed dat de auto een goede airco heeft. Het landschap is geweldig, droge vlaktes, zoutvlaktes, veel gebergte's, etc, etc. We zitten nu dus in een klein dorpje midden in Death Valley. Het is nu 22 uur in de avond en de temperatuur zit nog op 30 graden....kun je nagaan. Hebben zojuist lekker in zo'n ouderwetse Saloon wat gedronken en wat muziek gedraaid op de Jukebox die er stond. U2, The Doors, Blondie en Billy Joel kwamen onder andere voorbij. Voor nu weer slapen, morgen is Johan jarig, maar hopen dat mijn gsm het weer doet hier. Foto's komen later wel, tis nu te laat, ik ga slapuuh.

Groetjes

Frank en Janneke.